23948sdkhjf
Del siden
Kurs

Quality Manager

Periode(r)
Løpende opptakelse

Som Quality Manager, eller kvalitetsleder som vi sier på norsk, har du ansvaret for at kvalitetsstyringssystemet fungere som det skal, slik at bedriften din jobber så effektivt som mulig. Det er altså din jobb å sikre at kvalitetsstyringssystemet er samsvar med ISO 9001, samt imøtekommer juridiske krav, kundekrav og interne krav i bedriften.

Dine ansvarsområder vil variere avhengig av hvilken bransje og sektor du jobber i. Generelt kan vi si at du har ansvar for utarbeidelse, etablering, implementering, koordinering og vedlikehold av kvalitetsprosedyrer, standarder og spesifikasjoner. Overvåkning, rapportering og fokus på kontinuerlig forbedring inngår også i ansvarsområdet.

Internasjonal sertifisering
For å bli Quality Manager, må du fullføre våre kurs Kvalitetsledelse 1 - Grunnkurs i kvalitetsledelse og Kvalitetsledelse 2 - Implementering, ledelse og forbedring. I tillegg må du fullføre valgfrie kurs tilsvarende 80 Kiwa-poeng. Vi anbefaler våre Kurs i risikoledelse og Revisjonlederkurs.

Våre kurs er godkjent av Norsk Sertifisering og danner grunnlag for å bli EOQ-sertifisert (European Organization for Quality). Sertifiseringen er frivillig.
Innfrir du de internasjonale kravene iht. EOQ, kan du melde deg opp til eksamenen via oss og få din personlige sertifisering som Quality Manager.

Vil du vite mer?
Les mer om innhold og krav til de ulike titlene og sertifiseringene Kiwa tilbyr her: Kvalitetslederskolen.

Fordeler med en Quality Manager-sertifisering
Vi opplever høy stå-prosent og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere. De rapporter at det faglige påfyllet fra kursene gir en økt trygghet og sikkerhet i kvalitetsarbeidet. Deltakerne opplever også at tittelen har tyngde og fungerer som et sterkt kvalitetsstempel som inviterer til respekt i arbeidslivet.

Undervisnings adresse

Kabelgaten 2, 0580 Oslo
Oslo
Norge

Send til en kollega

0.047