23948sdkhjf

Verdenspremiere på ny toakslet

Har lastekapasitet på 41 tonn og plasseres midt i mellom Bell B30E og B60E.

Under Bauma har Bell verdenspremiere på 4x4-dumperen B45e.

Av denne typen finnes allerede en større og en mindre versjon, B60E og B30E.

Etter lanseringen av 60-tonneren ble dette mer aktuelt for Europa.

Fleksibel

Maskinen passer for mindre og mellomstore brudd og salgsargumentet er at den skal være mer fleksibel og bedre på dårlig underlag takket være oscillerende ledd som gir grep til alle fire hjul.

Snillere mot dekk og anleggsveier

I tillegg skal den være snillere mot dekk og anleggveier. De første maskinene er klare i tidlig i sommer. Motoriseringen fra Mercedes-Benz er en rekkesekser på 390 kilowatt som yter 2460 newtonmeter optimert for anleggskjøring av MTU. Syvstegs Allison-automat

Kassa måler 25 kubikkmeter og nyttelast på 41 tonn. Med to bunnmonterte tippsylindre har den tatt konseptet fra tiptruckene.

Bakvogna har en 55-tonns bakaksel fra Kessler med 21.00R35 tvillingdekk. Fordekkene har dimensjon 775/65R29.

Spesifikasjoner:

Den har en 6-sylindret Mercedes-Benz-motor (530 hk/2460 Nm).
Allison 7-trins automatisk transmisjon,
Våte bremser på begge akslene og i tillegg til J-brake motorbrems.
Dumperkassa rommer 25 m3, og er bygget etter samme prinsipp som den større B60E 4×4.
Lastekapasitet på 44 tonn.
Bbakaksel (55-t-aksel levert av tyske Kessler) har man 21.00R35 tvillinghjul og 775/65R29 hjul foran originalt.

Tilvalg:
Nykommeren kan utstyres med Bell fjæringssystem «Comfort Ride».
Dumperen kan også leveres med varmesystem i dumperkassa for å unngå at masser blir hengende igjen i kassa ved tipping.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.167