23948sdkhjf

Tøffing til anleggsplassen: Isuzu D-MAX AT 37 fra Arctic Trucks

NY STOREBROR: Fra før finnes Isuzu D-MAX AT 33 og AT 35. Nå kommer AT37.

Ifølge importøren RSA skal Isuzu D-MAX AT37 være en fullblods terrengbil, og i sedvanlig pressemeldingsstil heter det at den skal gi en komfort og framkommelighet «du ikke trodde var mulig».

37-tallet i modellbetegnelsen henspiller på dekkstørrelsen: 37 tommer, som er med på å gi ekstra bakkeklaring. Får å få plass til de store hjulene, er karosseriet bygd om med store hjulbuer og røffere detaljer. Bilen er giret ned i akslingene tilsvarende original utveksling.

«For ekstreme forhold»

Planlegging, utvikling og testing av den nye modellen har foregått over to år, ifølge pressemeldingen fra RSA.

- Denne ombygningen er for de som søker kjøreopplevelser i ekstreme forhold, sier Ørn Thomsen, styreleder hos Arctic Trucks Norge. Selskapet ble etablert i Norge i 1998.

Arctic Trucks har lagd egne utgaver av Isuzu siden 2012, og totalt er over 1100 D-MAX bygd om. Ifølge RSA har de fått inn «flere bestillinger» på AT37, uten at tallet er nærmere spesifisert.

På Arctic Trucks hjemmeside er ombyggingen priset til 311.000 kroner.

Ombyggingen inkluderer følgende:

  • 5R17 dekk (AT37)
  • 17x10” aluminiumsfelger
  • Lakkerte skjermbreddere
  • Tilpassning av hjulhus foran og bak
  • Arctic Trucks skvettlapper foran og bak
  • Nye stigtrinn
  • Avtagbart hengerfeste
  • 20 mm heving foran og bak
  • 40 mm karosseriheving
  • Bytte av utveksling i akslinger
  • Kalibrering av speedometer
  • Forstillingskontroll
  • Momentnøkkel til dekkskift
  • Godkjenning av Biltilsynet

Opphav og kilder: Pressemelding fra RSA

KLIKK for alle artikler i Varebil pickup elbil.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062