Fra Otta: Knallhelg på Motorfestivalen og Volvo Aero på visning
SUPERVÆRE SKAPTE STEMNING: Det var godt oppmøte, strålende vær og et sted over hundre tunge biler på truckcampen i løpet av helgen på Otta.

Kameraspeil
Torstein Magelssen er mangeårig Volvo-talsmann, også kalt Mr. Volvo. Nå er han pensjonist og har et enkeltmansforetak og er medeier i Volvo Showtrailer. Under Otta Motorfestival bidro han til Volvo sin stand.
Magelssen viser frem kameraspeilene på Volvos trekkplaster på Otta Motorfestival. Da den nye modellen Volvo FH Aero ble for øvrig vist frem for første gang i Norge på Otta Motorfestival
Med nytt EU-krav om sensorer på siden, lyser det opp rundt sidespeilet, når noe er i blindsonen.

Aerodynamikk: Den sølvgrå Volvo FH Aero som står bakerst, har et frontparti som gjør at man kan spare omtrent 6 prosent drivstoff på frontpartiet som stikker 23 cm lenger ut. Det er imidlertid om man kjører uten solskjerm, eller andre påmonterte ting som hindrer aerodynamikken.

Renault-selger ønsker at folk skal tørre å velge mer utradisjonelt

– Jeg tror vi er litt forutinntatt. I lastebilverden er det tradisjonelt to merker i Norge. Det er det ingen grunn til. Hvis man ser videre nedover i Europa, er det mange merker i omløp. Her får du en jålefri bli til en hyggelig pris.