23948sdkhjf

Veid og funnet for lett

Norwegian Rock Group ble for små for Statens vegvesen.

Selv om Norwegian Rock Group hadde det laveste tilbudet på ombygging av fergekaiene på Brekstad og Valset i Sør-Trøndelag, ble det ingen kontrakt på selskapet. I stedet har Statens vegvesen inngått avtale med mandalsentreprenøren ALTi bygg og anlegg.

Oppdraget går i hovedsak ut på å tilpasse kaiene til elferger, og kontrakten har en total verdi på 122 millioner kroner.

– For lite robust

– Statens vegvesen stiller en rekke krav til entreprenørene, blant annet at de tidligere skal ha hatt en omsetning som tilsier at de er i stand til å ta på seg oppdraget. I dette prosjektet har vi vurdert det slik at Norwegian Rock Group er for lite robust til å gjennomføre en såpass stor kontrakt på den korte tida som er til rådighet. Vi har derfor valgt nest rimeligste tilbyder, sier prosjektleder Harald Inge Johnsen i Statens vegvesen til vegvesen.no.

De elektrisk drevne fergene skal settes i trafikk fra 1. januar 2019. Fergekaiene skal være klare til testing av elfergene november 2018. Arbeid skal være ferdig i løpet av våren 2019.

Fem tilbud

Interesserte entreprenører hadde frist til 29. august med å gi tilbud på jobben. Fem entreprenører leverte tilbud, med disse prisene:

  • Norwegian Rock Group 115.439.425 kr
  • ALTi bygg og anlegg 122.101.544 kr
  • Christie Opsahl 137.235.225 kr
  • HAK Entreprenør 179.072.225 kr
  • Secora 145.298.292 kr
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125