23948sdkhjf

Femdoblet salget av hagestuer

Byggmax-selskapet Grønt Fokus kan glede seg over en økning i salget på nærmere 500 prosent på tre år.

På relativt kort tid er Grønt Fokus blitt en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom og drivhus i Norge. Fra 2013 til 2016 har selskapet hatt en økning i salget av hagestuer og vinterhager på nærmere 500 prosent, og nettbutikken har overtatt som den største salgskanalen. .

I fjor hadde Grønt Fokus en totalomsetning på vel 120 millioner kroner.

Nett større enn butikk

I den samme treårsperioden har nettbutikken overtatt som den største salgskanalen.

– Ved å være til stede med både nettbutikk og fysiske butikker gjør vi det enkelt for kundene. Vi tror at veksten skyldes dels at vårt tilbud er konkurransedyktig med høy kvalitet til rimelige priser, dels at nordmenn har oppdaget fordelen med å kunne nyte utelyset lenger, sier daglig leder Beiron Palm i Grønt Fokus.

I tillegg til nettbutikken har Grønt Fokus butikker på Alnabru i Oslo, Os utenfor Bergen og i Sandnes. Selskapet ble etablert i Sverige i 1992 og inngikk da i Skånska Byggvaror, som ble kjøpt av Byggmax Group i 2015.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078