23948sdkhjf

God butikk for Byggma

Det gjør ikke så mye at tre av merkenavnene sliter så lenge Huntonit, Forestia og Masonite Beams leverer til overmål.

Tre av Byggmas merkenavn, Huntonit, Forestia og Masonite Beams, hadde høyere salgsinntekter i tredje kvartal 2017 sammenlignet med 2016.

De øvrige segmentene hos byggevareprodusenten hadde noe lavere salgsinntekter, kommer det fram av en børsmelding om det siste kvartalsresultatet.

Svakere for Uldal

De øvrige segmentene til Byggma er Uldal-vinduer og Scan Lamps og Aneta, som begge driver med belysning.

 Vennesla-konsernets salgsinntekter i tredje kvartal ble på til sammen 385 millioner, 33 millioner høyere enn samme periode i 2016. Resultatet før skatt i tredje kvartal var 29 millioner – mot 17 i fjor.

Mer automatisering

Et resultat å feire, ifølge styret, som trekker fram Byggmas kjernevirksomhet som produsent av byggevarer og flere pågående effektiviseringstiltak og maskinelle investeringer.

– I hovedtrekk vil Byggma allokere sine investeringer mot digitalisering og automasjon i produksjonsprosessene, skriver styret i børsmeldingen.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.08