Uttrykker sin takknemlighet
Et DHL-fly utsmykket med regnbuesymboler og enorme klistremerker som sier «Thank You», viser DHL Express sin takknemlighet for alle viktige arbeidere som holder i gang driften og nettverket i mer enn 220 land og territorier. I dag landet flyet på Gardermoen.
– Vi er glade for kunne å uttrykke takknemlighet for alle våre ansatte så vel som alle innen helse- og pleiesektoren, som sørger for at vår verden kan fortsette å gå rundt til tross for den nåværende globale krisen, sier Alberto Nobis, administrerende direktør DHL Express Europe. – Vi er i stand til å opprettholde stabilitet i forsyningskjeder og kritisk infrastruktur. Med dette spesielle flyet ønsker vi å understreke vår dypeste takknemlighet og respekt for alles uselviske handlinger og vilje til å kjempe for en god sak, fortsetter Nobis.
Full driftDHL-nettverket har vært i full drift alle dager av covid-19-krisen. Med omtrent én million flyekspress-leveranser pr. dag og en flyflåte på mer enn 260 dedikerte fly, strekker DHL Express seg for å yte best kundeservice til tross for pandemien. Blant alle disse sendingene finnes det flere tidskritiske leveranser av medisinsk utstyr som skal bidra i kampen mot spredningen av covid-19-viruset, og redde så mange liv som mulig, skriver selskapet i en pressemelding.
– Vi har unike ansatte og et unikt nettverk. Vi er stolte av begge ettersom de er avgjørende for å kunne støtte våre kunder med tjenester av høy kvalitet, både i kundenes daglige virksomhet og for å overvinne enhver krise, kommenterer Terje Aarbog, adm. direktør for DHL Express Norge. – Vi vil fortsette å jobbe med å holde all vår virksomhet tilgjengelig for våre kunder, samtidig som sikkerheten til våre ansatte opprettholdes, legger han til.