Fra Bring til Element Logic
Element Logic, med hovedkontor på Kløfta, er en av de raskest voksende europeiske systemintegratorene av materialhåndteringsløsninger. Det har datterselskaper i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia, BeNeLux og Polen og øker nå sitt fokus på utvikling av selskapet i det europeiske markedet.
Med ansettelsen av Eir Bjørkly som daglig leder av Element Logic AS vil den norske organisasjonen nå få et klart fokus på det norske markedet, samtidig som konsernledelsen ledet av Dag-Adler Blakseth vil fokusere på vekst og utvikling av europeiske markeder.
Lang erfaring
– En viktig oppgave for meg er å sikre videre vekst i det norske markedet. Et marked som ennå har et stort potensial, også innenfor bransjer som til nå i liten grad har investert i robotiserte løsninger, sier Eir Bjørkly.
Hun har lang erfaring både kommersielt og operasjonelt fra logistikkbransjen etter 14 år i ulike datterselskaper i Posten Norge. Det siste året har hun vært ansatt i Bring Warehousing AS som administrerende direktør.
– Jeg har lang erfaring fra arbeid med å effektivisere og stabilisere kunders verdikjeder, og har sett hvordan dette kan styrke bedrifters konkurransekraft. Markedet stiller stadig høyere krav til hurtighet, fleksibilitet og presisjon, og jeg ser frem til å kunne kombinere solide produkter, teknologi og nytenking på en slik måte at vi bidrar til optimalisering for våre kunder, sier Bjørkly.
Kjempesuksess med AutoStore
Element Logic er verdens eldste distributør av AutoStore og har lenge vært en av Nordens ledende systemintegratorer. Her i landet er dette robotlagringssystemet en viktig suksessfaktor i selskaper som XXL, Gresvig, Sport-1, Komplett, GetInspired, Fjellsport, Elektroskandia og mange flere.
– De siste årene med formidabel vekst i både Norge og Sverige og de økende kravene til e-handel skaper behovet for effektive, skalerbare og intelligente lagerløsninger, sier Håvard Hallås, Chief Sales Officer i Element Logic.
Det er anslått at norske e-handelsaktører omsatte for nær 145 milliarder kroner i fjor og at veksten i inneværende år vil bli på 16 prosent.
– Økt digitalisering, raskere omløpshastighet og stadig økende forventninger fra sluttbruker er med på å styrke endringen i detaljhandelsindustrien i Norge. Dette gjør vår forpliktelse i Norge enda mer verdifull, og vi ønsker å skape konkurransekraft for norske e-handelsselskaper, legger Hallås til.