Neumann Bygg med bedre leveringsservice
Den helt skybaserte løsningen fra Descartes skal tas i bruk i hele Stark Group, som består av Stark i Danmark og Finland, Beijer Byggmaterial i Sverige og Neumann Bygg i Norge.
– Vi jobber kontinuerlig for å minimere kundenes ventetid og hjelpe dem med å oppnå en mer effektiv arbeidsdag. Derfor fokuserer vi på alltid å ha de riktig materiale på lager og å kunne levere raskt til hele markedet, sier Per Rimkjær, Project & Transport Manager i Stark Group, Nordens største forhandler og distributør av byggematerialer. – Med Descartes løsning vil vi kunne gi våre kunder bedre service og mer detaljert informasjon om leveransene sine. Samtidig vil vi kunne følge opp vår egen virksomhet, fortsetter Rimkjær.
Skybasert med stor funksjonalitet
Neumann Bygg er en av Norges største byggevaredistributører med tolv varehus og med den nye ruteplanleggingsløsningen skal selskapet kunne optimalisere bruken av sine distributørers biler samtidig som at kundene gis nøyaktig leveringstider. Man kan også følge leveransen i sanntid og umiddelbart informere kunden om det skulle oppstå forsinkelser på veien. I tillegg får man verktøy for systematisk oppfølging.
Descartes er et kanadisk selskap som hjelper kunder over hele verden gjennom løsninger som gir dem tilgang til de beslutningsstøtte innen strategisk ruteplanlegging, transportoptimalisering og tollhåndtering. Selskapets nordiske hovedkontor ligger i Malmö.
Den skybaserte løsningen kan enkelt brukes av ulike distributører uten behov for spesialutstyr. Hver sjåfør laster bare ned en app til smarttelefonen sin. Leveransen kan dermed også signeres og bekreftes av kunden direkte på stedet.
– Vi valgte Descartes fordi det er en skybasert løsning med stor funksjonalitet. Det er enkelt for våre sjåfører å bruke og vil gi oss muligheten til å forbedre informasjonen til våre kunder. Descartes løsning gjør det lettere for oss å jobbe med et nettverk av ulike transportselskaper, fortsetter Per Rimkjær.