Element Logic: Nå også i Frankrike
Etter først å ha oppnådd suksess med AutoStore i Norge og deretter i de øvrige nordiske landene, Tyskland, Polen, Benelux og Storbritannia, har Element Logic gått inn i Frankrike og etablert et kontor Chalon-sur-Saône, ca. ti mil nord for Lyon. Isabelle Bion er ansatt som administrerende direktør med ansvar for forretningsutvikling og salg i Frankrike.
– Vi ser en klar vekst i Europa. Flere og flere selskaper ønsker å automatisere lagrene sine. Vi har den lengste erfaringen og de mest moderne og attraktive løsningene og er klare til den store veksten, sier Dag-Adler Blakseth, konserndirektør i Element Logic.
Isabelle Bion kommer fra DS Smith Packaging der hun var Key Account Manager i 5 år med ansvar for salg og forretningsutvikling og topp e-handels kunder i Frankrike. Hun har også flere års erfaring fra LGR-Packaging.
– I mine tidligere jobber har jeg alltid jobbet i et teknisk miljø og det er også det som tiltrekker meg med Element Logic. Med AutoStore har Element Logic optimalisert lagerytelsen hos en rekke kunder i forskjellige bransjer og bevist at det representerer fremtidens lager. Med sine ekstreme evner innen plassbesparelser, høy hastighetskapasitet, fleksibilitet og skalerbarhet, ser vi frem til å hjelpe det franske markedet med å være mer effektiv og konkurransedyktig, sier Bion.
Europas tredje største e-handelsmarked
E-handelsmarkedet i Frankrike blomstrer og er nå rangert som det 3. største e-handelsmarkedet i Europa og det sjette største i verden.
– Det har vært en rask økning i online-salg i Frankrike de siste årene. I 2014 gikk rundt 37 millioner franskmenn på nettet for å handle, og nå er det mer enn 47 millioner. Med robotbaserte løsninger kan vi sikre våre kunder økt effektivitet, fleksibilitet og skalerbarhet. Løsningene våre passer perfekt til en dynamisk markedsplass som sikrer at de oppfyller dagens og fremtiden behov, sier Isabelle Bion.
Element Logic har identifisert om lag 500 potensielle kunder innenfor sine prioriterte segmenter de neste årene.
– Vi har mange kunder i vekst og mange er allerede nysgjerrige på automatiserte lager. Markedet begynner virkelig å modnes, og vi er klare til å utnytte den veksten vi allerede ser. Det er både industri og typiske vekstbedrifter som møter de økende utfordringene med intralogistikk. De bør automatisere lageroperasjonene sine for å opprettholde og få enda mer konkurranseevne, avslutter Dag-Adler Blakseth.