23948sdkhjf

N.C. Nielsen: Suksess med terminaltraktorer

Danske N.C. Nielsen har nådd en milepæl i virksomhetens historie: selskapet har solgt og levert over ett tusen Terberg terminaltraktorer.

N.C. Nielsen er Danmarks største leverandør av gaffeltrucker, terminaltraktorer og spesialmaskiner og representerer kjente merker som Linde, Terberg, Combilift, SMV Konecranes, Baumann med flere.

I år 2000 overtok selskapet det danske Terberg-agenturet og i 2005 ble agenturet utvidet til også å omfatte Norge og Sverige. Det samme året ble selskapet Terberg Skandinavia opprettet med egne salgs- og serviceavdelinger i Danmark, en svensk avdeling i Göteborg og en avdeling i Oslo, hvor de samarbeidet med lokale forhandlere.

Opp gjennom årene har selskapet opplevd en stadig økning i salget, og de siste årene har det akselerert betraktelig. I fjor solgte N.C. Nielsen 116 nye Terberg terminaltraktorer til bruk i havner, på distribusjonssentre og i produksjonsbedrifter og ifølge produktsjef Bo Nørgaard tyder alle prognoser på at den positive utviklingen bare vil fortsette:

– Vi gleder oss over den sterke økningen i salgstrenden og forventer at salget vil vokse ytterligere i løpet av de neste årene. Et økende antall kunder opplever fordelene med Terbergs terminaltraktorer. De er ekstremt robuste, har høy kjørekomfort, miljøvennlighet og lave levetidskostnader. Dessuten er det rikelig med muligheter til å tilpasse dem til den aktuelle oppgaven, sier Nørgaard.

Utviklet i Holland

Terminaltraktorene er designet, utviklet og produsert i Holland av den tradisjonsrike familiebedriften Terberg-Benschop som har 100 års erfaring med produksjon av lastebiler og andre kjøretøyer. I 1973 valgte selskapet å spesialisere seg på å utvikle terminaltraktorer for det globale markedet, og dette har vist seg å være et viktig forretningsområde.

– Terberg investerer tungt i innovasjon, produktutvikling og nye løsninger for morgendagens trailertrafikk. Selskapet har opp gjennom årene bygget seg opp en ledende posisjon i markedet for terminaltraktorer, og har spesielt lyktes med å sette førerkomfort i sentrum. Alle parameterne må fungere, men svært ofte ser vi at kjørekomforten er det helt avgjørende elementet, sier Bo Nørgaard.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.093