Automatiserer vareforsyningen i Skandinavia
Circle K har på verdensbasis mer enn 15.000 servicestasjoner som tilbyr drivstoff, mat, dagligvarer og bilpleie. For å optimere beholdningene og øke automatiseringsgraden ble Relex Solutions valgt som partner for utrulling av lagerstyring og automatisert varepåfylling til alle deres selskapseide og -drevne skandinaviske butikker i kjeden.
Selv fremhever Relex at det var deres banebrytende teknologi, inkludert en intuitiv app og systemets evne til også å håndtere beholdningstransaksjoner, som var utslagsgivende for Circle K. Leverandøren kunne også vise til flere vellykkede prosjekter hos blant annet Coop Danmark, Europris, Plantasjen, Rossmann og WHSmith.
Gode erfaringer
– Relex-teamet kunne tidlig peke ut utfordringene vi hadde og med deres fleksible tilnærming presenterte de en løsning som passet våre forretningsbehov svært godt, sier Ole Christian Remen, Senior Director Supply Chain Europe, Convenience hos Circle K. – Allerede i løpet av piloten så vi at hylletilgjengeligheten økte opp til 99 prosent og at lagernivået falt betydelig for alle pilot-kategoriene, så jeg tror det er rettferdig å si at systemet fungerte, legger Remen til.
De solide resultatene og den enstemmige anbefalingen fra butikksjefene i pilotbutikkene om å rulle ut Relex til flere butikker og kategorier, førte til at løsningen nå skal innføres til alle selskapseide og selskapsdrevne butikker i hele Skandinavia.
– Påfyllingsløsning har bevist seg å være nøyaktig det vi lette etter – en kraftfull og smidig påfyllingsmaskin, fortsetter Remen.