Nettbank inngår ny ERP-avtale
Avtalen omfatter implementering og support av ERP-systemet, med fakturaflyt og rapportering, samt fullt lønns- og HR-system som opsjon. Avtalen har en estimert femårsverdi på 5,5 millioner.
Høsten 2015 ble Skandiabanken i Norge skilt ut fra Skandiabanken AB i selskapet Skandiabanken ASA, som deretter ble børsnotert. Avtalen med Amesto er en av flere store rammeavtaler Skandiabanken har inngått i begynnelsen av dette året.
– For Amesto er dette en viktig og banebrytende avtale. Det bekrefter at Visma Business ERP, sammen med Amesto Analyze rapporteringsløsning, også har en sterk og naturlig plass i det øvre markedssegmentet og ikke bare er et forretningssystem for mellomstore virksomheter, sier konsernsjef Jan Erik Kaasa i Amesto Solutions. – I tillegg er det interessant at en stor, men lokal aktør som Skandiabanken vektlegger geografisk nærhet til sitt hovedkontor og velger et norskeid selskap som har ett av sine kontorer i Bergen, legger Kaasa til.
Hybrid
En viktig årsak til at Skandiabanken landet på en Visma Business-løsning er Vismas hybridkonsept, hvor økonomimedarbeiderne fortsatt har mulighet til å jobbe i en tradisjonell Windows-basert applikasjon, med alle de fordeler det medfører.
– Produktene fra Visma og Amesto bidrar til effektivisering av økonomirapporteringen og tilgjengeliggjøring av styringsinformasjon i Skandiabanken. Rapporteringsløsningene, muligheten for skytjenester og apper gjør systemet framtidsrettet og effektivt, også for brukere utenfor økonomiavdelingen, sier Harald Urdal, leder for økonomi i Skandiabanken.