23948sdkhjf

Proff bistand til profesjonelle kunder

Et fåtall bedrifter har bilhold som kjernevirksomhet. Mobile Oslo har samlet gode løsninger i konseptet Team Mester.

Det er mange ting å forholde seg til ved et bilkjøp. Selve kjøretøyet er bare en del av dette – den må også bli finansiert, forsikret, utstyrt med firmadekor og kanskje håndverkerinnredning.

– Dette er bare noen av elementene profesjonelle kunder vil ha hjelp til, sier Pål Bergstad, daglig leder i Mobile Oslo som er forhandler for Opel og Mazda på Ensjø i Oslo.

I tillegg er naturligvis også servicemarkedet et svært viktig område å bistå kundene med.

Med Opel varebiler har forhandleren samlet mange elementer inn i Team Mester-konseptet. Blant annet skal dedikerte mekanikere, prioritering ved driftsstans og utvidet delelager bidra til å få bilene raskt ut på veien igjen.

One-stop-shopping

Ved kjøp av ny bil kan man få gjort alt på ett sted. I konseptet ligger finansiering, alt fra lån, leasing til full biladministrasjon.

– Ved biladministrasjon legges alt fra leasing, forsikring, serviceavtale, dekkhotell, erstatningsbil og innredning inn i en fast pris. Fordelen er kun ett kontaktpunkt og mindre tidsbruk på bilholdet. Dette gjelder alle bedriftskunder, uavhengig om de har varebiler eller personbiler, forteller Bergstad, som viser til at satsingen er blitt godt mottatt av flere kunder.

Blant annet har Siemens valgt Mobile Oslo som én av to leverandører. I dette tilfellet skjer all biladministrasjon via LeasePlan Norge.

– Vi har et godt samarbeid med LeasePlan og da plukker vi løsninger fra Team Mester-konseptet etter kundens behov, forteller bedriftsselger Helge Tveten.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.08