23948sdkhjf

Omfattende it-modernisering i Posten

Hele systemporteføljen i Posten Norges skal gjennom en omfattende it-modernisering i løpet av de neste årene, med konsulentselskapet Steria som samarbeidspartner.
De siste årene har Posten Norge møtt de samme utfordringene som postorganisasjoner i andre land. Stadig mindre brevpost og en deregulering av markedet har ført til endringer i selskapets strategi. For å møte et fremtidig marked i fri konkurranse, og omforme virksomheten til en ledende tilbyder av logistikktjenester, har Posten det siste tiåret kjøpt opp en rekke selskaper i Norden. Dette er bakgrunnen for moderniseringsprogrammet, der målet er å skape en enhetlig, strømlinjeformet tjenesteportefølje med effektive produksjons- og it-løsninger på tvers av hele Posten-konsernet. Knut Holmen, bransjedirektør privat sektor i Steria, sier at samarbeidet mellom selskapene vil være svært tett fremover. - Vi skal jobbe tett på Postens programledelse og fungere som kundens forlengede arm. Steria skal levere prosjektledelse, funksjonell og teknisk arkitektur og testledelse. Den nye it-porteføljen vil i stor grad være basert på standard programvareløsninger, og her vil vi bistå Posten med å utvikle kravspesifikasjoner og velge løsninger, sier Holmen. - Vi valgte Steria basert på deres evne til å tilby et komplett konsulentteam som dekker alle nødvendige roller i programmet. Flere av konsulentene sitter også på verdifull kompetanse og erfaring fra tidligere arbeid med Posten, forteller programdirektør Ingemar Karlsson i Posten Norge. Mer enn 30 Steria-konsulenter skal jobbe i endringsprogrammet "Nye Posten og Bring" over en treårsperiode med Deloitte som underleverandør. - Vi ser frem til dette samarbeidet, slik at vi kan møte våre fremtidige kunde- og forretningskrav og ta neste skritt for å bidra til å gjøre Posten til å bli verdens mest fremtidsrettede post- og logistikk-konsern, sier Karlsson.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078