23948sdkhjf

Jungheinrich med nyutviklet ledetruck

Jungheinrichs nyutviklede ERE C20 er en kombinasjon av en truck for gående og stående fører, samt at trucken løfter opptil 752 mm og kan transportere last på opptil 2.000 kilo.

Nå i desember kommer Jungheinrich på markedet med en ny variant av sin ledestabler.

ERE C20 er komplett nyutviklet på Jungheinrichs fabrikk i Landsberg ved Leipzig og er basert på de to ledetrucktypene ERE 120 og EJE C20.

Løftekapasitet på 700 kilo

Trucken er en kombinasjon av en truck for gående fører og stående fører og kan transportere last på opptil 2.000 kilo. ERE C20 er også utstyrt med tilleggsløft og har en løftekapasitet på inntil 700 kilo. Pallen kan heves til en høyde på opptil 752 millimeter via en enkeltmast integrert i batterirommet.

Dermed er trucken klar for flere utfordringer når det gjelder plukk- og lette stableoppgaver. Varen som plukkes kan enkelt heves til ergonomisk gripehøyde ved at lasten heves til riktig høyde.

Høy akselerasjon, lavt energiforbruk

Takket være den kompakte konstruksjonen skal ledetrucken være svært manøvrerbar og fleksibel i bruk, både på lageret og ved av- og pålessing av lastebil eller annen lastbærer. Trucken er utstyrt med siste generasjon 3-faseteknologi. Effektiviteten på den vedlikeholdsfrie motoren skal være nøye avstemt i forhold til den nye truckgenerasjonen. Resultatet er høy akselerasjon og samtidig svært lavt energiforbruk.

ERE C20 har assistentsystemet ProTracLink. Det er fjærede og dempede støttehjul som er forbundet med hverandre via et stabilisatorstag. Jungheinrich Norge opplyser at denne trucken har fremragende egenskaper når det gjelder sikkerhet, stabilitet og ergonomi.

Trucken har en lett fjæret, nedfellbar plattform i tilfelle føreren vil kjøre med på trucken over korte eller middels lange strekninger. For å beskytte fører, truck og last ytterligere ble drivverket utstyrt med assistentsystemet ShockProtect. Her handler det om en lastspesifikk fjæring som reduserer støtene på fører, chassis og last – spesielt ved passering av terskler og kjøring på lasteramper. Ledetrucker som er utstyrt med et slikt system, er også egnet for trygg og ergonomisk lasting og lossing av lastebiler.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.11