29 viktige logistikktrender du må få med deg
– For oss som logistikkeksperter er det viktig å forutsi utfordringene fremover og se for oss mulige løsninger slik at vi best kan gi råd til våre kunder. Megatrender som vil fortsette å engasjere oss er ikke ukjente: ny teknologi, økende e-handel og bærekraft, sier Katja Busch, Chief Commercial Officer i DHL.
Stadig mer teknologisk sofistikerte operasjoner
– Noen områder vil utvikle seg raskere enn andre, så det er behov for å forstå de underliggende trendene og deres innvirkning på logistikken – ikke minst på grunn av virkningen av covid-19 på både global handel og arbeidsstyrken, sier Matthias Heutger, Senior Senior Vice President, Global Head of Innovation & Commercial Development i DHL.
– Som verdensledende i logistikk, har vi innsikt og kompetanse til å evaluere situasjonen. Fremtidens store utfordring vil være å sikre arbeidsstyrken innen logistikk gjennom opplæring og kvalifisering i stadig mer teknologisk sofistikerte operasjoner. Dette vil være høyt oppe på de strategiske agendaene til forsyningskjedeorganisasjonene i årene som kommer, fortsetter Heutger.
Kan lage langsiktige prognoser
Basert på data fra de siste syv årene hevder DHL å kunne lage langsiktige prognoser og dermed støtte både partnere og kunder å lage veikart for virksomheten, samt bidra til å strukturere og katalysere ytterligere bransjeledende forskning og innovasjoner.
DHL publiserer regelmessig Logistics Trend Radar. Både innen DHL og på tvers av bransjen har det blitt en anerkjent standard for strategi og innovasjon, samt et viktig verktøy for å forme retningen til spesifikke trender.
DHL Logistics Trend Radar, inkludert informasjon om dypdykk og prosjekter, er tilgjengelig for gratis nedlasting på www.dhl.com/trendradar
Opphav og kilder: DHL