23948sdkhjf

Samarbeid med Bedre Gardsdrift

Hjemmet Mortensen Fagmedia AS og Bedre Gardsdrift har blitt enige om et samarbeid, både når det gjelder bruktannonser og på det redaksjonelle. Dette styrker begge partenes posisjon i framtiden.

Hjemmet Mortensen Fagmedia AS har inngått et samarbeid med bladet Bedre Gardsdrift og deres nettportal. Hjemmet Mortensen Fagmedia skal, via bruktportalen www.Mascus.no , levere bruktseksjonen til nettportalen www.gardsdrift.no . Mascus skal levere en dynamisk løsning for brukte maskiner og kjøretøy. Løsningen skal inneholde en søkemotor og visning av brukte maskiner og kjøretøy fra norske forhandlere. Det kan være kun landbruksrelaterte objekter, eller objekter fra hele basen.

- Vi opplever sterk økning i både trafikk og etterspørsel etter brukte landbruksmaskiner og traktorer, både nasjonalt og internasjonalt. Vi har for tiden nesten to millioner besøk i måneden. Gjennom dette samarbeidet kan vi tilby norske forhandlere av slikt utstyr et skreddersydd system for annonsering på nett, automatisk visning av bruktlager på hjemmeside, salgsverktøy og mye mer. Bedre Gardsdrift var på jakt etter en leverandør av rubrikkannonser, mens vi var på utkikk etter en anerkjent markedskanal på landbrukssiden. I tråd med vår strategi om å gi våre kunder og annonsører god service og trafikk, har Mascus etablert et samarbeid med www.gardsdrift.no , forteller Erik Rusten, salgssjef for Mascus hos Hjemmet Mortensen Fagmedia AS.

Bedre Gardsdrift er en del av Ask media AS, som blant annet utgir HMS magasinet, Personal og Ledelse, Horeca, Renhold og Aktuell Sikkerhet. Bladet Bedre Gardsdrift er Norges største og eneste frittstående landbruksblad, og er inne i sin 30. Årgang. Bladet har mer enn 15.000 betalende abonnenter. De skriver først og fremst om landbruksteknikk, men økonomi er også et viktig område. Bladet vektlegger bondens praktiske hverdag, og bønder er bladets primære målgruppe. I tillegg når bladet ut til maskinbransjen og andre maskininteresserte, og landbruksentreprenører er en stadig viktigere målgruppe.

Bladets nettsted www.gardsdrift.no er i dag Norges mest anerkjente landbrukstekniske nettsted. 300.000 besøker nettstedet hver måned. Nettstedet har også trolig Norges mest aktive debattforum for landbruket med nærmere 30.000 innlegg. Siste kvartal hadde de et gjennomsnitt på 43 nye innlegg hver dag.

I tillegg til et samarbeid på bruktannonsering via Mascus, har det også blitt inngått et samarbeid på det redaksjonelle plan. Først og fremst er det snakk om utvekslinger av relevante artikler mellom bladene AnleggsMagasinet og Bedre Gardsdrift, samt nettstedene www.tungt.no og www.gardsdrift.no. I tillegg tar man sikte på å samarbeide om en del felles prosjekter, som for eksempel test av kjøretøyer og maskiner som har interesse for begges lesergrupper.

- Dette samarbeidet er meget positivt for begge parter. Ved å samarbeide med den redaksjonelle staben i Bedre Gardsdrift får vi tilført kompetanse på områder der vår redaksjon ikke er like sterke, samtidig som de får tilført kompetanse fra vår redaksjon og våre kjerneområder. Dette er en "vinn-vinn-situasjon", sier Tormod Magelssen, forlagsredaktør i Hjemmet Mortensen Fagmedia AS.

Bildet: Fra venstre salgsdirektør i Hjemmet Mortensen Fagmedia Petter Vemo og salgssjef Mascus, Erik Rusten, sammen med Helle Eirin Kronborg, WEB-ansvarlig Ask media, Magnus Østby, ansvarlig redaktør i Bedre Gardsdrift og Roy Utgaard, annonsesjef i Ask media/Bedre Gardsdrift.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062