23948sdkhjf

Uno-X digitaliserer maskinføreren

Nå skal gravemaskinføreren, verksmesteren og andre �?utearbeidende�? digitaliseres.

Gjennom Uno-X Smøreoljes nye direkte og digitale plattform, kan maskinisten om bord eller bonden på treskeren bruke en smartphone til å nå alle tjenestene som tilbys. Ikke bare skal det øke effektiviteten hos brukeren, men det reduserer antallet henvendelser til Uno-X Smøreolje sitt kundesenter med 10.000 årlige oppringninger.

- Produktinformasjon, sikkerhetsdatablad, oppdatert informasjon, kontoutskrifter og liknende må i dag spesifiseres og sendes på mail, i tillegg til at ca. 70 prosent av kundene bestiller varer ved å ringe inn til kundeservice. Alt dette kan nå gjøres og hentes i mobilen. Skulle en ønske papirutskrift så sendes informasjonen bare til nærmeste pc og printer. Kontoutskriften eller andre spørsmål rundt reskontro kan en like enkelt hente på egen telefon, sier markedssjef i Uno-X Smøreolje, Eirik Strømnes.

Med en smartphone kan kunden bestille varer, samt ha all den informasjonen som behøves tilgjengelig uten å måtte sitte på kontoret.

Følger varene

Uno-X Smøreolje har også utviklet en "Track & Trace"-funksjon i løsningen som viser hvor varene befinner seg på transportruten. Kjøper man en ny maskin og har avtale hos Uno-X i forhold til smøreolje, kan et par trykk på oljekonverteren gi svaret på hvilken olje maskinen bruker.

Nye, integrerte QR-koder skal bistå bil- og transportkunder i "å hjelpe seg selv" når de står på utsalgssted og skal velge motoroljer fra Texaco. Man skanner QR-koden på produkthyllen. Da kommer bildet av en nummerplate opp, deretter tastes registreringsnummeret på kjøretøyet, og umiddelbart vises hvilken motorolje som egner seg best.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.047