Nye Transit-modeller

Utvidet serie av chassis med førerhus
Kombi og JumboSerien av Transit chassis med førerhus inkluderer nå et et dobbelt førerhus med plass til opptil 7 personer, og en forlenget L5 "Super Jumbo", som er den lengste Transit-modellen som noensinne er bygget.
11,5 kubikkemeters kassebilMed enkelt førerhus tilbyr L5-modellene en lastelengde på over 5.2 m og et varerom på 11.5 m2 med fabrikkmontert karosseri.
Med en total lengde på 7797 mm har kassebilen en snudiameter på 15,6 meter.
Chassis i fem lengderTransit chassis med førerhus-programmet tilbyr i dag 5 lengder med enkelt førerhus (L1-L5) og fire med dobbelt førerhus (L2-L5) med totalvekter fra 3,1 til 4,7 tonn.
I tillegg til det fabrikkmonterte lasteplanet gir dette en idéell plattform for skap, tippvogner og andre skreddersydde løsninger som spenner fra kjølevogner og mobile verksteder til redningsbiler og campingbiler.
Trekker 3,5 tonnFor trekking av tilhengere gir 350 HD og 470-modellene en imponerende kapasitet med tilhengervekt på opptil 3,5 tonn og dermed en vogntogvekt på 7 tonn.
Syv personer pluss vareromMed utgangspunkt i regulære Transit-modeller bygges det varebiler med dobbelt førerhus som gir plass til inntil 7 personer og rommelig og sikret varerom.
I alt tilbys det tre karosserivarianter, fra L2 med mellomhøyt tak til L4 H3 "Jumbo" med forlenget akselavstand, høyt tak og dermed et lasterom på 10,6 m3.
4x4Ford vil også tilby et firehjulsdriftsystem på nye Transit som har full integrering med elektronisk stabilitetskontroll og antispinnsystem.
Elektrisk styrtDet nyeste 4x4-systemet er fullt ut elektronisk styrt og bruker en høyytelses elektrisk pumpe og 4x4- clutch for å fordele tilgjengelig dreiemoment til alle fire hjul.
Dette kan variere fordelingen mellom for- og bakhjul fra 0:100 til 100:0 avhengig av signaler fra kjøretøy og sjåfør.
Standard AWDTo forskjellige kjøremodus er tilgjengelig, med standard AWD Auto 4x4 som passer for de fleste kjøreforhold, der 4x4-systemet automatisk fordeler dreiemomentet til forhjulene i henhold til kjøreforhold og motorbelastning.
Eller låst 4x4Låst 4x4-modus bidrar til økt veigrep under mer ekstreme kjøreforhold, som i dyp sand og snø.
Dette aktiverer 4x4-systemet fra stillestående, låser 4x4-drivlinjen for å gi umiddelbart veigrep til forhjulene med lik fordeling av dreiemomentet til begge sider. For å sikre optimalt veigrep overvåker systemet kjøretøyet og kjøre-input, og kan styre opptil 100% dreiemoment til forhjulene.
4x4 drivlinje vil være tilgjengelig på et bredt spekter av Transit varebiler og chassis med førerhus-modeller.
- Med et utvalg på over 450 versjoner, multiplisert med tilgjengelig utstyr, vil nye Transit kunne løse det som finnes av transportoppgaver i de klassene de forskjellige Transit-variantene dekker, avslutter Johnny Løvli, hos den norske Ford-importøren.