Nye Mitsubishi Outlander varebil:: Trang, men god
For dere som hadde eller har forrige generasjon Outlander som varebil, vet dere kanskje allerede det ene punktet, sittestillingen. Følelsen av å sitte i 90 graders vinkel uten mulighet for å stille på setet er noe som må kalles en svakhet. Men som vi vet fra tidligere, så er dette individuelt og helt avhengig av en prøvetur.
To centimeter
Plassen til førersetet har faktisk fått to centimeter ekstra i forhold til forrige generasjon på grønne skilter, opplyser importøren. Rattet kan i tillegg stilles både i lengden og høyden, selv om det ikke er mye det er snakk om.
Den andre svakheten vi nevner er støy i kupeen, da mest rumlestøy fra hjul og understell. Det hadde sikkert gått å løse med bedre støyisolerende matter bak.
Velkjørende og kvikk
Likevel skal det sies at vi levde godt med nye Outlander på grønne skilt i en uke. Det er en moderne og velkjørende bil med en sterk og kvikk motor og en behagelig automat. Vi opplever den som kjapp, særlig i forbikjøringssituasjoner og akselerasjoner. Vi liker også det nye utseendet, stylingen og de nye 18-tommers felgene med nytt design.
Diesel eller bensin
Du kan velge mellom en toliters bensinmotor på 150 hestekrefter eller den vi kjørte, en 2,2 liters diesel med like mange hester, men med mer dreiemoment. Du kan nøye deg med framhjulstrekk og mindre utstyr med en startpris på 229.900 kroner, men mange vil nok gå for denne versjonen med firehjulsdrift, automat og alt utstyr til en veiledende pris på 369.900.
Pluss:
Utstyr
Motor
Ytelse
Kvalitetsfølelse
Minus:
Plass bak rattet
Støy i kupeen