23948sdkhjf

Nye Vito 4x4 prøvekjørt i Arvidsjaur:: Perfekt kombinasjon

Firehjulsdrift med nytt ASR-system, 7G Tronic Plus og 190 hester, kan kalles perfekt.

Mercedes-Benz-importøren har bedt oss med på prøvekjøring av deres viktigste varebil, nye Vito 4x4.

Les om lanseringen av nye Vito i Spania her.

Nye Vito kommer med et helt nytt firehjulstrekksystem i forhold til gamle Vito. Denne gangen er det Mercedes selv som står for teknikken og drivlinjen.

Det er snakk om et AWD-system som har kraftfordeling 45-55 og det er allerede utprøvd på flere hundretusen stjernebiler (GLK, C-klasse, CLS, E-klasse og S-klasse)

9 cm lavere

Gamle Vito har hevet karosseri for å få plass til det 4x4-systemet, men dette vil ikke gjelde for nye Vito. Den får samme høyde som forhjulstrekk og bakhjulstrekk og blir dermed 9 centimeter lavere enn gamle Vito 4x4.

119 Bluetec 4x4

At produsentene stiller opp med topputgaven, er relativt vanlig på slike tester, men 190-hesteren er den første som står i produksjon med 4x4 fra å med mars.

Den sterke Euro 6-motoren (440 Nm) må sies å være en svært god match for deres 7G Tronic Plus automat. Disse to parret med den nye 4x4-linja blir en match made in heaven for varebilsjåføren. Bra skyv, fine gearskift og lite støy selv på ruglete hardpakket snø.

0 til 100 km/t går unna på 9,5 sekunder

Det oppgraderte ASR og ESP-systemet med systemnavnet 4ETS. fordeler kraft dit det er mest grep i løpet av millisekunder.

Adaptivt ESP er standard. Systemet virker kjapt og vi opplever ikke lenger noe merkbart momentskutt da det slår inn på samme måte som tidlgiere.

Co2-utslippet skal legge seg mellom 171 og 177, mot 227 og 232 på gammel 4x4.

Lavere forbruk

Forbruket skal i følge Mercedes-Benz lande på 0,65 til 0,67, mot 0,86 til 0,88 liter på mila for den gamle.

Les mer i AnleggsMagsinet Nr 2.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078