Volvo EC750E: : Kommer i september
Nye EC750E tar over for EC700 og skal være leveringsklar i Norge september. Den blir produsert med D16J-motor med filter og adblue og er forberedt for steg V. Den får økt kraft, vekt og kapasitet.
Volvo CE gjør et stort poeng av at effektiviteten og dermed produktiviteten skal være økt i forhold til EC700.
Hydraulisk effektivitet
Det skal de ha klart med innovativt elektrohydraulisk teknologi som skal gi føreren bedre kontroll og produktivitet. Hydraulikksystemet jobber i tospann med Volvos ECO-modus for minimere hydraulisk tap, som igjen skal føre til forbedret drivstoffsekkeftivitet. Raskere sykluser skal sørge for den økte produktiviteten.
75-tonns klassen
Noen nøkkeltall er 73,1 til 75,3 tonn, 509 hestekrefter, 342 kilonewton brytekraft og skuffekapasitet fra 3,3 til 5,16 kubikkmeter.
D16J-motoren steg IV final som er forberedt for steg V.
Bedre komfort
Førerhytta har fått lavere støynivå, bedre ergonomi blant annet ved plassering av styrespaker, brytere og LCD-monitoren. 12 AC-ventiler skal holde maskinføreren fokusert og komfortabel. Hytta har FOG (Falling Object Guard) og FOPS (Falling Object Protective Structure).
Maks brytekraft er 342 kiloNewton
Flere arbeidsmodusMaskinen skal være ekstra godt balansert med brede og lange belter og optimert lodd. Et syste med forskjellige arbeidsmodus gjør det mulig for føreren å velge et modus som gir bedre effektivitet og mindre forbruk for den oppgaven som skal løses.
Føreren kan på berøringsskjermen lagre innstillinger for 20 forskjellige verktøy med tilhørende hydraulikkflyt.
Volvo fokuserer på "uptime" og lover en holdbar maskin med forsterket bom og stikke, i tillegg kan den leveres med beskyttelsesplater og beltebeskyttere i full lengde.