Dumperkonseptet
Dumperkonseptet til Scania har flere fordeler, ikke bare pris og leveringstid.
Født anleggsbil
Det at bilen er født som anleggsbil er en klar fordel i følge Vidar Lehne, segmentansvarlig anleggsbiler i Norsk Scania.
"Hele" bilen er å finne i en og samme delekatalog, da blir det lettere i forhold til deler og vedlikehold og det er langt lettere å planlegge byggetider.
Enklere
For kunden er det også et og samme sted man henvender seg i forhold til garantier.
Tre fjerdedeler
For Norsk Scania utgjør de fabrikkferdige anleggsbilene omtrent tre fjerdedeler av dumperbilsalget.
Og det er ingen hemmelighet at påbygget kommer fra Istrail (kassa og hjelperamma).
Bilene kommer med parabelfjæring, men kan leveres med alle motorer.
Fire forskjellige dumperkasser leveres som standard, 11,3 eller 11,8 kubikkmeter er to av valgene. 1,05 eller 1,10 meter høyde innvendig kasse er to andre alternativer.