elektrisk pickup:: Produksjonen starter i 2020
Den elektriske pickupen fra California vil først bli tilgjengelig i verstingutgaven med 180 kWh- eller 135 kWh-batteripakker.
Rekkevidden skal være på 640 kilometer eller 480 kilometer.
Forhåndsbestillingen er åpnet og koster 1000 dollar.
Men kun om du bor i USA, Canada eller Mexico vel og merke, for det er foreløpig ingen planer om noen EU-versjon.
Lastebil-dreiemoment
Med en elektrisk motor på hvert hjul som yter 200 hestekrefter skal den klare å 0 - 96 km/t på 3,2 sekunder, enda drøyere er momentet på topputgaven som er oppgitt til heidundrande 1120 Newtonmeter med de to større batteriene.
Billig-versjon
Den kan samlet levere fra 300 til 562 kilowatt inn til kraftoverføringen.
En mindre batteripakke på 105 kWh skal også komme, den har 560 newtonmeter.
Egenvekten skal være på 2670 kilo og tilhengervekten er på 5 tonn (i USA).
Med superlader skal det ta 50 minutter å nå 80 prosent på de store batteriene.
Den er også selvkjørende på nivå 3, da kjører den helt selv, men du må være sjåfør i mer krevende situasjoner.
Under radaren
Rivian ble grunnlagt i 2009 og har ligget under radaren mens de har utviklet flere modeller, blant annet denne pickupen Rivian R1T som ble avslørt 26. november.
Ved å kjøpe opp en nedlagt Mitsubishi-fabrikk i Illionois er håpet til grunnlegger RJ Scaringe å produsere hundretusenvis av elbiler, hvor pickupen skal være først ut.