Entrack overtar Ljungby
-Avtalen kom seks måneder tidligere enn ventet, forklarer Tom Arne Kvesetberg.
I utgangspunktet var de tre partene Entrack, Brubakken og Ljungby enige om at Entrack skulle ta over fra importen fra Brubakken den 1. oktober, så ble det dyttet frem.
Hjullaster-kunnskap
Entrack har aldri hatt import av et hjullastermerke tidligere, likevel har de bygget opp rikelig med hjullaster-kunnskap gjennom brukt-markedet, kommenterer Tom.
Rå og gjennomtenkt
Maskinen på bildet er allerede solgt til en kunde, i tillegg har Entrack bestilling på 3-4 maskiner, forklarer Trond Berkana.
Salgssjefen beskriver den svenske hjullasteren som en rå og svært gjennomtenkt maskin hvor hver minste detalj er tenkt på. Stikkord er kvalitetsstål, stor motor- og hydraulikkapasitet, ZF-askler og gear og Sisu-motor.
– Enkelte bruktmaskiner har jo økt i verdi, forklarer Berkana.
Nå skal Entrack sørge for å opprettholde det som beskrives som et godt servicetilbud som var gitt av Brubakken, slår Trond Berkana fast.
Landsdekkende Bulder-avtale
Det skal skje gjennom Entracks syv avdelinger og gjennom Entracks landsdekkende avtale med Bulder Verksted.
Induksjonsherdet
Et eksempel på detaljfokuset er Ljungbys sylindre. Sylindrenes øverste sjikt blir induksjonsherdet, slik unngås hakk om man mister stein på det under arbeid. Det vil si at man slipper lekkasje i større grad.
Ljungby L18
Motor effekt: 300 hk / 220 kW
Tippelast: 13,9 tonn
Vekt: 17,2 - 19 tonn
Flow: 400 l/min ved 2100 o/min