23948sdkhjf

Fem tilbydere skal konkurrere om å bygge E6 Storhove – Øyer

Prosjektet er nesten en mil langt og har en verdi på 1,3 milliarder kroner.

E6 Storhove – Øyer er en del av strekningen E6 Moelv – Øyer.

1,3 milliarder kroner

Prosjektet er ca. 9,6 km langt og har en estimert entreprisekostnad på 1,3 milliarder kroner eks. mva.

Det er snakk om firefelts vei i dagen i tillegg til en ca. 2,6 km lang toløps tunnel.

Det er ventet at valg av entreprenør skjer i april/mai 2020, mens byggestart er estimert til slutten av 2020.

Reguleringsplanen for strekningen er ventet vedtatt rundt sommeren 2020.

Det er en BVP-anskaffelse med konkretiseringsfase og samhandling, og kontrakten gjennomføres med en totalentreprise NS 8407.

- Med fem prekvalifiserte selskapsgrupperinger, er vi sikret god konkurranse når tilbudsfasen nå starter. Det er både en stor og en mellomstor norsk entreprenør, sistnevnte i arbeidsfellesskap med en utenlandsk entreprenør, med i konkurransen. I tillegg er det kvalifisert store utenlandske entreprenører, og de fleste har inngått allianser med kjente norske rådgivende selskaper, sier administrerende direktør i Nye Veier, Anette Aanesland.

- Kontraktstrategien for E6 Moelv-Øyer identifiserte tidlig denne kontrakten som en attraktiv jobb for markedet, og vi tilrettela for dette tidlig. Denne prekvalifiseringen bekrefter dette, sier prosjektdirektør Øyvind Moshagen ved Nye Veier Innlandet.

De fem grupperingene som skal konkurrere om entreprisen er:

AF Gruppen + Norconsult

Arbeidsfellesskap Bertelsen & Garpestad AS & Metrostav + ÅF Engineering AS (AFRY)

COMSA S.A.U. + SWS Engineering S.p.A

Arbeidsfellesskap Implenia Norge AS & Roadbridge Holding Ltd + Sweco Norge AS

NCC Norge AS + Multiconsult AS/NCC AB

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.145