Dagenborg og Kjærsgaard: Overtar Case i Sør-Norge
- Case anleggsmaskiner fortsetter i Sør-Norge, i regi av Dagenborg Maskin AS fra Tromsø, og SD Kjærsgaard (SDK) med hovedsete i Aalborg. Dagenborg jobber med å få ettermarkedet på plass, og får support av sin danske kollega SD Kjærsgaard med leveranse av maskiner og teknikere.
Dagenborg og Kjærsgaard er enig om sammen å overta ansvaret for Case anleggsmaskiner i Sør-Norge. Begge bedrifter har lang fartstid i bransjen, og erfaring med import av Case i hvert sitt marked.
Første mål vi jobber mot, er å få på plass best mulig support for Case-kunder i Norge, står det i en pressemelding i dag.
Case siden 1981
Dagenborg Maskin AS har siden 1981 levert Case anleggsmaskiner i Troms og Finnmark, er godt etablert i eget marked. Siden 2010 har de jobbet direkte med CNH med egen importavtale for Case i Nord-Norge.
Denne erfaringen er fundamentet for det nettverket som skal bygges opp i sør-, vest-, og midt-Norge. Egen drift fra Tromsø vil fortsette som før, og være uavhengig av satsningen på Case i Sør-Norge. Dagenborg vil fortsette å betjene de nordnorske Case-kundene på samme måte som de har gjort i alle år.
SD Kjærsgaard
SD Kjærsgaard er i dag en av Danmarks største maskinforretninger, og godt kjente i Case systemet. Med over 80 medarbeidere er Kjærsgaard en sterk samarbeidspartner for Dagenborg i Norge.
Brubakken satser videre på truck
Brubakken har som kjent valgt å fokusere på sin kjernevirksomhet i truckbransjen, og avvikler derfor sitt engasjement med anleggsmaskiner. Heldigvis blir en del av de medarbeiderne fra Brubakken, som var engasjement på Case, med videre til Dagenborg & Kjærsgaard.
Ved å ansette ett sterkt team i Sør-Norge kan Dagenborg sikre at Case kunder i Sør-Norge fortsatt får service og support, står det i meldingen.
- Vi er veldig fornøyde med å ha fått på plass så engasjerte og viktige medarbeidere, som har med seg god erfaring fra Brubakken, forteller Kathrine Dagenborg, ansvarlig for marked og økonomi i Dagenborg Maskin.
Mye som skal på plass
- Det er naturligvis mye som skal på plass i den etableringsfasen som vi er i nå. Men som sagt, første prioritet har vært å få etablert et kontaktpunkt for support og etter marked til Case i Norge, forklarer hun.
Dette er nå gjort og kontaktpunktet skal betjenes av et team med erfarne Case medarbeidere.
- Målet vårt er å sikre at Case-eiere har en plass å henvende seg, for å få hjelp med Case-maskinen uansett om det gjelder service, reparasjoner, tekniske spørsmål eller deler, legger hun til.
Dagenborg og SD Kjærsgaard samarbeider med Case Construction for å sikre videre fremdrift, og kommer tilbake med flere detaljer når dette er på plass.
- Men en ting lover vi, vi skal fortsette med en god support på Case-maskiner fremover i Norge, avslutter Kathrine Dagenborg.
Til info:
Allerede fra 02. Juni vil telefon 99 10 4000 være betjent og klar til å hjelpe Case-eiere i hele Norge.