Moxy-sjefen og kona omkommet i kollisjon
Politiet tror det kan ta tid før de konkluderer om årsaken til kollisjonen mellom personbilen og en containerbil fra Posten.
- Vi har kommet langt i avhørene av både lastebilsjåføren og vitner, men det gjenstår flere avhør. Vi ønsker ikke å gå ut med hva som har kommet fram i avhørene, da dette kan påvirke andre vitneutsagn, sier etterforskningsleder Arild Angen til Rbnett.
Politiet må også avvente rapporten til Statens vegvesens ulykkesgruppe som undersøkte åstedet torsdag. Det er nemlig usikkert hva som egentlig skjedde da kollisjonen inntraff i krysset overfor Molde Lufthavn Årø.
Bilen med de to døde møtte en containertransport fra Posten. Føreren av postbilen ble fraktet til sykehus med ryggskader.
I går ettermiddag fikk de etterlatte barna omsorg av representanter fra Doosan Moxy. Selskapet har sin dumperfabrikk på Varhol i Fræna, ti minutter utenfor Molde.
John S. Potter kom sammen med familien til Molde i 2006 for å ta over ledelsen i den kriserammende dumperbedriften Moxy og han ble raskt lagt merke til blant de ansatte for sine ekspansive planer.
Da familien kom til Molde gikk Potter aktivt ut for å integrere seg selv og familien. Han sendte blant annet et åpent brev til befolkningen gjennom gratisavisen Avisa Romsdal. Brevet inneholdt skryt og takknemmelighet for den gjestfrie mottakelsen han følte på vegne av seg og sin lille familie. Det forteller Dagbladet fredag morgen. Avisen danner et bilde av en svært jovial familie.
Moxy ble dannet av Glamox-gründeren Birger Hatlebakk i begynnelsen av 1970-tallet.
Bedriften har vært rammet av en rekke kriser og konkurser. Når storkonsernet Doosan tok over som eiere av Moxy i fjor sommer, var Potters mål å øke årsomsettingen fra 500 millioner kroner til to milliarder i løpet av fire år. Bedriften har 115 ansatte i Fræna og 35 i resten av verden.