23948sdkhjf

Ecodaily som 7-tonner

Varebilen Daily 70C er konstruert som resten av Daily-serien, men kan med en enda sterkere chassisramme nå fås med totalvekt på 7 tonn og dermed transportere ca. 500 kg mer nyttelast enn Daily 65C, som hittil har vært Ivecos muskelmann innenfor varebilsegmentet.

Dermed er Iveco den varebilprodusenten som kan tilby sine kunder høyest nyttelast. Daily 70C kan alene transportere like mye som tre 3,5-tonnere til sammen (beregnet nyttelast med skap og bakløfter passerer 3,5 tonn). Dette er fordelaktig for kundenes økonomi, effektivitet og miljøpåvirkning.

Motormessig leveres bilen med Ivecos miljøvennlige EEV-motor på 3,0 liter og 170 hk. Den har både Twin Turbo og partikkelfilter.

EEV-normen (Enhanched Enviromentally Friendly) reduserer blandt annet partikkelutslippet med 33%, HC med 27% og CO med 25%.

Tilnavnet "Verdens sterkeste varebil", som har fulgt Daily i mange år på grunn av bilens store trekkraft som kommer fra høyeffektive motorer og bakhjulsdrift, forsøker Iveco iherdig å bevare ved å holde enda sterkere fokus på motorstyrke. Bakhjulsdrift sikrer maksimal trekkraft under alle belastnings- og veiforhold, mens kraftige motorer tilfører effekt og dreiemoment som ligger i toppen i klassen.

Med Daily 70C har Iveco virkelig kombinert lastebilens styrke, robusthet og sikkerhet med varebilens smidighet og manøvreringsegenskaper. ECODaily 70C utmerker, i følge en pressemelding fra produsenten, seg bl.a. på områder som:

  • Lastehøyde: Lav lastehøyde gjør den enkel å laste.
  • Manøvreringsegenskaper: Med liten svingradius er Daily C70 enkel å manøvrere i byer og smale gater.
  • Tilhengerkapasitet: 3,5 tonn.
  • Sjåførens sikkerhet: Den aktive og passive sikkerheten er på topp. Lastbilchassiset gjør bilen slitesterk og robust. ESP er standard på alle modeller.
  • Miljøvennlige EEV-motorer.
  • Svært påbygningsvennlig chassis.

Daily 70C fås i mange versjoner, blant annet som chassis med enkelt førerhus eller dobbeltkabiner og som kassevogn med 17,2 kubikkmeter varerom. Det kan leveres manuell eller automatisert girkasse, og det er mulighet for luftavfjæring.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.064