Skal doble i Norge
- Vi har klare mål for Webastos vekst i det norske markedet, og det er minimum å doble omsetningen på tre år. Webasto er et uhyre sterkt varemerke, som gjennom sine produkter og spisskompetanse har opparbeidet seg en enestående posisjon for klimaløsninger i et utall bransjer og arbeidsmiljøer sier Hjell, og føler seg trygg på realisering av dette målet.
Koblet sammen med Hellanors landsdekkende distribusjonsnett, og tette tilknytning til hovednedslagsfeltene for Webasto-produktene; bil- og båtbransje, samt industri og anlegg, har man skapt en perfekt plattform for å møte markedet der det er.
- Webasto har ønsket å finne en partner som kunne realisere dette potensialet for vekst, og da vi ble spurt om vi kunne tenke oss å være importør, så vi jo raskt at produktene deres ville passe godt inn i vår øvrige portefølje, sier Hjell.
Forbereder ekspansjon
Fra Hellanor overtok importørstatusen den 1.oktober 2010, har konseptutvikler Gjermund Hjell hatt hovedansvaret for tilretteleggingen av Webasto.
- Vi har definitivt ikke ligget på latsiden, påpeker Hjell, som i løpet av to korte måneder har etablert et rikholdig og bredt lager på Hellanors hovedkontor på Skytta i Nittedal.
- Det foregår nå en kontinuerlig tilrettelegging for satelittene i distribusjonen, via Hellanors egne avdelinger og våre Hellanor Partnere. Vi vurderer nøye logistikk på kort og lang sikt, og er i full gang med å forberede ekspansjon på kjerneområder hvor Hellanor står sterkt som handelspartner, sier han videre.
En egen nyopprettet Webasto-avdeling jobber tett på kundene med teknisk kompetanse og support. Avdelingen vil kontinuerlig tilføres nødvendige ressurser for å etablere Webasto som Norges klart mest profesjonelle klimaleverandør på både produkt og support.
- Vi vil også gjøre kundene oppmerksom på at Hellanor tar garantiansvaret for alle Webasto-produkter, også de som er kjøpt frem til og med vi fikk importørstatus, informerer Hjell.