Hos Mack er de optimister.
USA har blitt hardere rammet av finanskrisen enn mange andre. Og transportindustrien har slitt i motbakke lenge nå. Derfor er det gledelig å høre at enkelte nå ser lyset i tunellen "over there". En av dem er Mike Reardon, visepresident i markedsavdelingen til Mack Trucks Inc. Han kan fortelle om at innføringen av de nye EPA 2010-motorene i Macks lastebiler har blitt meget godt mottatt. Faktisk så godt at de nylig har ansatt 125 nye arbeidere ved sin fabrikk i Macungie, Pennsylvania. I fjorårets tredje kvartal opplevde Mack en økt ordreinngang på 86% sett i forhold til samme periode 2009.
De positive tankene til Reardon støttes av Denny Slagle, toppsjef for North American Trucks, morselskapet til Mack Trucks og Volvo Trucks North America.
- Selv om vi fortsatt opplever et litt tregt marked, ser det absolutt ut til å være en økonomisk bedring i sikte. Salget av class 8-lastebiler havner 20% høyere i 2010 enn i 2009. I 2011 regner vi med at totalmarkedet for de tyngste lastebilene havner over 200.000 enheter i NAFTA-området, sier Salgle.
Han legger til at Mack er inne i sin beste periode på 10 år og de ser lyst på framtiden.