23948sdkhjf

Tok en firedagers: MoReks Roadshow

For å møte bransjen tok likeså godt MoRek seg en firedagers turné med sitt eget roadshow. Dermed har de synliggjort sine produkter, og ikke minst tilbudt sjåfører kaffe og vafler.

Tom Schumann, salgskonsulent i MoRek, kan melde om en jevn strøm av besøkende etter fire dager med showtrailer i miniformat. De to første dagene besøkte de Volvo Truck Center på Hunndalen og Ekeri Norge AS på Raufoss. De to siste stoppene ble gjort på Scania, Furuset og den siste dagen besøkte de altså Sharifs Truckwash på Berger.

Kompetanse

Lastet opp med det siste innen aksler, No-lube-svingskiver fra SAF-HOLLAND og en god del kompetanse, fristet i tillegg Anja Økland, Markeds koordinator i MoRek, med kaffe og vafler. Den kjekke semien til SAF har vekt oppsikt der den har møtt opp.

De hadde for anledningen tatt med seg en god del kompetanse og et godt eksempel på kompetanse er Hans Kristian Haugeli. Han har vært med 36 år som salgskonsulent og startet i MoRek i 1975, en erfaren gutt i denne bransjen med andre ord. Egentlig har han holdt på med dette siden 1967 og han var med på luftfjæringens barndom og de første bilene med dette utstyret ble fulgt med argusøyne. Etter hvert som folk skjønte at det var mer skånsomt mot både utstyr og last ble det mer og mer populært. Utstyret holdt jo, og i begynnelsen av 70-årene begynte det å ta av.

Million-garanti

Hermann Tschierschke var sjåfør og representant for SAF-Holland i Tyskland. Han fortalte villig vekk om deres aksler som nå har en million kilometers garanti på landeveien og 600.000 kilometers garanti på anleggskjøring. Han startet som 14 åring og jobbet som mekaniker i Tyskland, han har vært servicearbeider for MAN i mange år, nå etter 52 år i bransjen er han representant for SAF-Holland.

- I 1985 bygde fabrikken 150 aksler hver dag, i dag klarer 1100 enheter, forteller han.

Det norske og skandinaviske markedet er fortsatt spesielt, både på grunn av de høye totalvektene og på grunn av geografien, mener han. Mens akslene i EU er konstruert med 9 millimeters tykkelse, blir det brukt 13 millimeter for biler som skal gå i Norge. Han forklarer videre om god ventilasjon og fordelene med nav og skive er skrudd sammen på en måte som gir mindre varmeoverføring ved sterk bremsing.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062