23948sdkhjf

Lanserer nyheter på åpningsdagen: Volvo-avsløring på torsdag

På messens første dag avslører Volvo en nisjemodell som ifølge produsenten selv skal være viktig på det norske markedet.

- Dette er veldig, veldig gøy forteller en godt stresset Torstein Magelssen til tungt.no. Han er ansvarlig for Volvos utstilling på Lillestrøm-messen, Transport 2011 og har relativt fulle dager for tiden.

- Egentlig skulle modellen avsløres noe senere, men vi har jobbet med, og fått lov til, å presentere den nye nisjemodellen på Transport 2011, forteller Magelssen.

- På tungt.no har vi jo vist en rekke bilder og film av en kamuflert Volvo som nærmest ser ut til å kjøre fast øst-vest. Kan du avkrefte at det er denne som skal vises?

- Det er ikke den.

Så da vet vi det. Ingen ny FH ennå. Det regnet vi da heller ikke med.

- Vi kan naturlig nok ikke røpe noen detaljer nå, sier adm. direktør Erik Engelien i Volvo Norge i en pressemelding. Han gjentar at modellen er viktig for Norge og at han er stolt over å få lov til å presentere nyheten.

Vi kan altså ikke forvente noen ny FH-avdukning. Så hva kan det være? En nisjemodell viktig for det norske markedet. Vi ville ikke bli overrasket om det kanskje er FMX med ny motor. FMX´en har tross alt solgt bra i Norge og bruksområdet for denne utvides stadig.

Men det blir altså bare gjetning.

Det er forsåvidt fritt frem for alle å gjette frem til torsdag formiddag. Da får du svaret.

Lanserer nytt tilbud til Volvo-sjåfører

Volvo stiller ut på hele 2800 kvadratmeter og har dermed et av utstillingens aller største arealer.

- På Transport 2011 lanserer vi også et nytt tilbud til Volvo-sjåførene, en aktivitet vi har jobbet med lenge. Sjåførene er en veldig viktig gruppe, de har stor påvirkning ved valg av lastebiler og vi ønsker å knytte sjåførene tettere til oss, kan Engelien, fortelle.

Ønsker kontakt med ungdom

- Vi vier en stor del av standen til våre såkalte "soft-offers", der vi forteller om Dynafleet, sjåføropplæring, servicekontrakter, forsikring og Volvos ettermarkedstjenester. Vi henvender oss naturlig nok også til skoleungdom som besøker Transport 2011. I tillegg til at vi er med på et felles rekrutteringstorg i foajeen, har vi en spesiell sak på standen der vi ønsker å komme i kontakt med ungdom som kan tenke seg å satse på en karriere i Volvo, supplerer Magelssen.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.095