Volvo Trucks etablerer ny organisasjon

Målet for konsernets omstrukturering i de tre salgs- og markedsføringregionene Amerika (Nord-og Sør-Amerika), EMEA (Europa, Midtøsten-Afrika) og APAC (Asia Pacific), er å skape en organisasjon som på en mer effektiv måte møter kundens behov og bedre utnytter det kommersielle potensialet i konsernets forskjellige lastebilmerker.
Ved årsskiftet tiltrådde Claes Nilsson som President for Volvo Trucks EMEA Sales & Global Brand med operativt salg og markedsføringsansvar for EMEA-regionen. Stillingen er også ansvarlig for global produktutviklingstrategi og utvikling av merkevaren Volvo Trucks.
Organisasjonsendringene trådte i kraft fra nyttår. Den nye ledelsen vil fortsette med høyt kundefokus og vil også investere i utvidelse av service-og ettermarkeds nettverket.
- Vi har allerede mer enn 2300 servicepunkter over hele verden og det antallet vil øke. Kunderelasjoner er viktig for oss og vår virksomhet strekker seg langt utover å selge selve bilen.
Det er bare begynnelsen på vårt engasjement. For oss handler det om å tilby våre kunder effektive transportløsninger med garantert kvalitet, sikkerhet og størst mulig miljøhensyn, sier Claes Nilsson.