23948sdkhjf

En varebil du legger merke til!

Med den kompakte varebilen Citan forsøker Mercedes å koble grep i et nytt segment. Den tyske produsenten har lange tradisjoner med store varebiler. Blant små varebiler har det ikke skjedd noe siden Vaneo (basert på første generasjon A-klasse) takket av i 2005. Men mot slutten av 2012 kom Citan – og nå er det ny satsning. Og hvis du synes originalmodellen er litt anonym, så hvorfor ikke la det tyske tuning- og stylingfirmaet Hartmann få slå seg løs med den?

De har nylig lansert en ny stylingpakke, som blant annet inkluderer frontspoiler, sideskjørt og senkesett. Citan blir 25 centimeter lavere etter Hartmann sine inngrep. Egne felgsett er også tilgjengelig - og til denne bilen har de dessuten et eget foliesett som virkelig setter farge på tilværelsen.

Raskere også

Lekkert eller ikke, det skal vi ikke si så mye om. Men at den røde, gule og grå bilen skiller seg ut i mengden er det ingen tvil om.

Og selv om den i utgangspunktet ikke akkurat sparker fra fullt så friskt som den aggressive stylingen skulle tilsi, så kan den i alle fall bli vesentlig sprekere enn originalen.

Hartmann tilbyr nemlig tuning - i form av noen inngrep i ECU-softwaren.

Tuning

108 CDI: Originalt: 75 hk, med tuning 88 hk. Dreiemomentet øker fra 180 Nm til 210 Nm

109 CDI: Originalt: 90 hk, med tuning 107 hk. Dreiemomentet øker fra 200 til 230 Nm

111 CDI: Originalt: 110 hk, med tuning 129 hk. Dreiemomentet øker fra 240 til 270 Nm

Det er to års garanti på tuningen hvis bilen er helt ny.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062