Åhh! Rålekker overlevering i jubelår
RETTELSE: I første versjon av denne artikkelen kom vi i skade for å skrive Motor-Trade i stedet for BOS Detalj som leverandør av bilene. Dette er nå rettet.
Det er stas med overlevering av gromme biler og hengere.
Det er stas med solide bedriftstradisjoner og lange relasjoner.
Og sannelig er det stas med flinke utstyrsleverandører også!
Disse bildene rommer mer enn du klarer å se med det blotte øyet, så la oss starte med «eldstemann» på festen.
Johs. J. Syltern AS
70-åringen: Trønderske Johs. J. Syltern AS (fra Åfjord) Johs. J. Syltern as ble etablert i 1949, og er spesialister på masseflytting, terrengarbeid, vann- og avløpsarbeid, vegarbeid og havnearbeid. De siste ti årene har de bygget 20 km veg årlig, og de 140 ansatte bidrar til en omsetning på over en halvmilliard årlig. Første markering av 70-årsjubileumet foregikk hos Trønderlinjen, der forhandler Bertel O. Steen Detalj AS overleverte 7 nye Mercedes-Benz Arocs 3358 LS 6×4, som bygd for å trekke hver sin Carnehl tippsemi.
Kolstad
Og noe av det morsomme i denne saken er at Syltern i 2003 også kjøpte åtte Carnehl tippsemier – og det var de aller første tippsemiene Odd Kolstad leverte. En av dem er fortsatt i bruk i dag, se eget bilde. Men det er mer til saken enn at Syltern kjøpte de åtte første og nå kjøper åtte nye (de har totalt kjøpt 28 slike). For det betyr også at Odd Kolstad AS nå snart leverer sin 1000-ende henger. Odd Kolstad holder til på Tiller, og omsetter nå drøyt 80 millioner i året.
Trønderlinjen og BOS Detalj
Så har vi Trønderlinjen som har klargjort materiellet.
Trønderlinjen AS på Melhus, etablert i 1988, er ett av de solide og ikke alt for mange frittstående, flermerke lastebilverkstedene i Norge. I dag har de totalt 36ansatte som står for en omsetning på 65-70 millioner kroner.
Og bilene? De er det selger Per Johan Aftreth hos Bertel O. Steen Detalj AS som har stått for.
TM kommer tilbake med mer i en senere reportasje. Ta deg gjerne et ABONNEMENT her.