Kom i form med nye Iveco
Nye Iveco S-Way ble lansert med brask og bram her tidligere i måneden.
Langtransportbilen S-Way med splitter nytt førerhus er oppgitt å være den første bilen i den nye «Way»-serien tunge lastebiler, som etter hvert får følge av anlegg og distribusjon med flere.
Og bilen er tøff å se på den. SJEKK den første artikkelen her.
Selv fikk jeg umiddelbare assosiasjoner til nye Scania - samtidig som det må være lov å si at gammeldagse sidespeil ser litt… umoderne ut?
Men det Iveco legger mest vekt på, er hvor flinke de har vært til å sette sjåføren i fokus. «Sjåføren i fokus» høres riktignok litt ut som en klisje, men tanken er god.
Nettopp derfor ble jeg selvsagt ekstra nysgjerrig på hvordan det nye førerhuset ser ut innvendig.
For når man leser forklaringen på hvordan Iveco har designet førerhuset rundt sjåføren, både med maks tilpasninger i kjøreposisjon (høyde, bredde, dybde), og ellers maks annen plass innvendig, og alle de smarte detaljene de har laget – så høres det helt riktig ut.
Det er riktignok ingen løsninger vi ikke har sett før, men her virker det som om Iveco har samlet alle gode ideer i ett. Sjekk ut bildene.
Så har vi bli-sprek-hytta, da. Dette er foreløpig en konseptversjon, med en rekke tilpassede løsninger og utstyr for dem som vil trene på jobb.
For dem som er mer opptatt av bilstil enn kroppsfasong, har Iveco tatt frem Magirus-utgaven. Også det kun en konseptversjon til inspirasjon.
Slikt er jo smak og behag, men jeg synes begge er kul. Hvorfor ikke kombinere dem, Iveco - det blir vel ikke helt feil med spreke sjåfører i kule biler?