Dagens spionbilder
- Jeg fikk tatt noen bilder før sjåførene kom. Jeg fikk beskjed om å holde bildene mine tett til brystet, sier Geir Anders Upsaker, etter seansen i Kristiansand torsdag ettermiddag. Der etter gjorde alt etter boken. Han ringte tungt.no umiddelbart.
Hva vi ser her er vi litt usikre på. Det står 750 på siden av bilen, men den forvokste underleppen, for eksempel, virker unaturlig hvis man i utgangspunktet sloss med totallengden på et vogntog. På en FMX derimot...
Upsaker, som selv kjører FH 540 kransemi for NCC, la spesielt merke til lyktene, som han syntes ligner på de man finner på Volvo sine nyeste busser.
De fleste facelifter handler jo som kjent om kosmetiske detaljer som det gjerne ikke koster all verden å endre på i produksjonen. Vi mistenker derfor at vi i hvert fall får se endringer i grillen og områdene rundt, ettersom den er kraftig tildekket her. I tillegg til lyktene.
Hva som eventuelt skjer innvendig, får vi ta når noen slipper oss inn i den nye versjonen.
Kilder som mener å ha god kontroll på utviklingen hos lastebilprodusentene, bebuder fortsatt at vi får se en ny versjon FM allerede i år, mens en oppjustert FH blir tilgjengelig i 2020. Om dette stemmer gjenstår å se. I mellomtiden kan vi bare spekulere. Det er jo litt artig det også.
TransportMagasinet frister som vanlig med abonnement. Klikk her og finn ut mer!