Enda flere pakker med Kolonial.no
– Vi jobber alltid for å forbedre og utvide tilbudet til våre kunder. Samtidig har vi utviklet teknologi og kapasitet til å legge til flere leveranser på våre ruter. Helthjem og Kolonial.no utfyller hverandre godt. Vi gleder oss til samkjøring, sier Jon Kåre Stene, med-gründer og leder for nye forretningsområder i Kolonial.no.
Mer fleksibel og effektiv levering
Både Kolonial.no og Helthjem har opplevd kraftig vekst i løpet av 2020. Helthjem, som eies av Schibsted, Polaris og Amédia, leverte over 12 millioner pakker det siste året, og har avtale med nesten 250 nettbutikker. Kolonial.no er Norges største dagligvarebutikk på nett, og samkjører allerede varer fra nettbutikkene til Clas Ohlsson, Anton Sport, Milrab og Sprell.
– Vi starter med varer fra Vita og Princess, men mange flere netthandelsbutikker ønsker samme mulighet. Pakkene som av ulike grunner ikke kan legges på dørmatten over natten, kan nå leveres personlig på dagtid. Kundene får mulighet til selv å velge leveringsdato og -tidspunkt; natt, dag eller kveld, syv dager i uken, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel.
Målet er å kunne levere pakker med Kolonial.no også samme dag som de er kjøpt på nett.
Samkjøring er vinn-vinn
– Samarbeid er vinn-vinn-vinn for kundene, butikkene og miljøet. Kundene får en enklere hverdag med større valgfrihet, og logistikken effektiviseres, så vi unngår å kjøre parallelle ruter med halvfulle biler. Det igjen gir bedre priser, mindre utslipp og færre biler på veiene. Veldig gøy å se at stadig flere butikker på kort tid har fått øynene opp for et felles løft for leveringstjenestene i Norge, sier Stene.
Kolonial.no opplyser at de allerede har utviklet smart teknologi for ruteplanlegging som har redusert antall kjørte kilometer og CO2-utslipp med 9 prosent per leveranse. Fra og med 2025 skal alle Kolonial-biler være utslippsfrie.
Opphav og kilder: Kolonial.no