23948sdkhjf

Terberg lanserer ny elektrisk rangeringsmaskin

Terbergs nye elektriske Body Carrier lanseres nå på det skandinaviske markedet. Som rangeringsmaskiner flest kan også Terberg BC202-EV håndtere både vekselflak, semitrailere og vanlige lastebiltilhengere.

Terberg BC 202-EV ble lansert på kontinentet for snart et år siden, og N.C. Nielsen opplyser at den nå også er tilgjengelig på det skandinaviske markedet.

Terberg BC (Body Carrier) er utstyrt med en hevbar ramme for håndtering av vekselflak som har en løftekapasitet på 25 tonn, men i likhet med andre rangeringsmaskiner på markedet kan den også bli utstyrt med en svingskive (15 tonn) og et konvensjonelt hengerfeste. Maskintypen er derfor velegnet til travle distribusjonssentraler, flyplasser og havneterminaler hvor det er behov for å kunne variere mellom å håndtere vekselflak, semitrailere og vanlige lastebiltilhengere.

Les også: Terberg YT203 EV: Samme yteevne som dieselutgaven

Moderne EV-teknologi

Med BC 202-EV kan Terberg også tilby en rangeringsmaskin med den samme EV-teknologien som produsenten benytter på sin nyeste elektriske terminaltraktor YT203-EV. Ifølge produsenten leveres den med kundetilpassede batteripakker opp til 148 kWh, innebygd lader og teknologi for energitilbakeføring gjennom regenerativ bremsing.

– Terberg er helt er ledene når det gjelder kundetilpassede terminaltraktorer. Vi ser en tydelig tendens i markedet, nemlig behovet for multifunksjonelle og miljøvennlige kjøretøy som kan en god del mer enn de vanlige løsningene. Med EV-teknologien kommer Terberg med et godt innspill for morgendagens terminaltraktor innenfor det grønne segmentet, og det er naturligvis også et uttrykk for at batterienes yteevne følger med den øvrige teknologiske utviklingen, uttaler salgssjef Geirmund Rundhaug fra N.C. Nielsen.

Opphav og kilder: N.C. Nielsen

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.074