Snart klart for elektrisk Mafi
I løpet av våren vil tyske Mafi Transport-Systeme lansere en elektrisk versjon av sin dieseldrevne T 230 terminaltraktor.
3
Bilder
Med sin elektriske drivlinje vil Mafi T 230e ha lave driftsutgifter gjennom hele levetiden sammenlignet med dieselverjsonen som den er basert på. Foto: Mafi
Ifølge en pressemelding fra den norske distributøren Brubakken AS er T 230e spesielt designet for transport av semitrailere og chassis i havner, terminaler og industri. Den er utstyrt med litium-ion-teknologi og kan leveres med batterikapasitet opp til 177 kWt.
Lave driftskostnader
Ifølge produktsjef Gordon Lindseth i Brubakken har traktoren har en maks systemlast på 90 tonn, og en fordel ved traktoren skal være lave driftskostnader gjennom hele levetiden.
Han legger til at denne generasjonen terminaltraktorer er toppmoderne, bla med sveiset stålramme og at førerhuset både er ROPS- og FOPS-sertifisert.
Under finner du produsentens egen skrytevideo:
Opphav og kilder: Brubakken