23948sdkhjf

Med innebygget bomhydraulikk

Epiroc har utviklet verdens første tunnelrigg hvor bomhydraulikken er innebygget og beskyttet.

Epiroc har spurt kundene om hva den vanligste årsaken for uplanlagt stopp er på underjordsrigger:

Svaret til kundene var slangebrudd.

Og som svar lanserer Epiroc nye Boomer M20 med slangeløst bomdesing for tunnel- og gruvedrift.

Intern hydraulikk

Med beskyttet hydraulikk, sensorer og kabler er Epiroc’s nye Boomer M20 designet og bygget for å minimere uforutsette stopp.

Dette er neste generasjon innen underjords tunnel- og gruvedrift forteller Epiroc i sin pressemelding.

Det skal minimere uforutsette stopp for slangereperasjoner. Riggen er utviklet i samarbeid med kunder og skal være resultat av omfattende testing og forskning, står det i pressemeldingen.

Automatisert

Takket være innebygde automatiseringsfunksjoner, fjernstyringsfunksjoner og digitale borplaner, skal den sørge for høyere presisjon og ytelse.

- Med digital borplanhåndtering vil salvene bryte lengre, være mer presise og gi langt mindre overberg. Vi har sett totale kostnadsbesparelser på opptil 25% og opp til 40% produktivitetsøkning, sier Niklas Berggren, Global Product Manager Face Drilling Equipment i Epiroc.

Fjernstyring

Gjennom fjernstyringfunksjoner kan operatører bore på sikker avstand fra farlige områder og holde produksjonen i gang også under skiftbytter.

Bedre sikt

Den nye førerhytta har bedre sikt og takket være støy- og vibrasjonsdempende materialer holdes støynivået så lavt som bare 65 desibel.

Alternativ: Batteridrift

Epiroc fortsetter arbeidet mot elektrifisering i tunnel- og gruvedrift under jord. Den nye Boomer M20 leveres med en batterielektrisk drivline som et alternativ.

Opphav og kilder: Pressemelding fra Epiroc

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.047