Optimera lanserer ny spesialistkjede
Optimera er godt kjent som byggevareleverandør og satser nå for fullt på spesialiserte produkt- og tjenestetilbud. I dette inngår Hansmark og Rencon som leverer til betong- og anleggssektoren, Optimera Tredjepartslogistikk som håndterer vareflyt for alle typer byggevarer til bygg og anlegg, og merkevaren Aubo som har gitt Optimera en sterk posisjon innen kjøkken, bad og garderobe.
Nå utfordrer selskapet spesialiserte kjeder og forretninger innenfor verktøy, festemidler og arbeidsklær. Kjeden Montasjeutstyr får co-branding med Optimera på virksomhetens proffsentere og utvalgte Montér byggevarehus, i tillegg til egne spesialistbutikker.
– Byggevare-kundene våre har lenge tatt godt i mot oss med dette produktsortimentet både i våre byggevarehus og ute på byggeplassen. I Montasjeutstyr utvider vi tjeneste- og produktspekteret overfor disse. Samtidig retter vi blikket mot kundegrupper innenfor industri, montasje, bygningsdrift og anlegg, sier Thomas Schøyen, salgsdirektør i Optimera.
Syv butikker og landsdekkende nettverk
Montér Tønsberg og Optimera Proffsenter Stangeland, Trondheim, Arendal og Grorud får alle Montasjeutstyr som et tydelig butikk-i-butikk-konsept fra lanseringsdagen. Bergen Festemateriell fortsetter som del av kjeden, men med sitt eget merkenavnet som står sterkt lokalt. Datterselskapet Montasjemateriell i Larvik fortsetter som selvstendig butikk under det nye navnet.
Et landsdekkende nettverk av nærmere 40 rådgivere og selgere av verktøy, festemidler og arbeidsklær i Optimera får nå Montasjeutstyr som arbeidsplass. Reprofilering av deres egne biler og arbeidsklær vil markere kjeden på veien over hele Norge. Optimeras over 600 container-støtlagre på byggeplass vil få Montasjeutstyr-profil, opplyser Optimera.
Målet er å være Norges ledende spesialist på verktøy, festemidler, arbeidsklær og løsninger for smarte byggeplasser. Merkevaren TIMBRA for arbeidsklær vil spille en stor rolle.
Opphav og kilder: Optimera