Ny logo for Norges nest største
Sånn veldig annerledes er den ikke, og det er jo viktig med "gjenkjenningsfaktoren". Logoen bygger videre på tidligere uttrykk, og er bedre tilpasset dagens behov og krav til universell utforming, forteller AF Gruppen i en melding.
Logoendringen skjer i dag digitalt. Øvrig utskifting av profilering vil skje gradvis.
- En fornyet profil skal bidra til å posisjonere AF som den entreprenøren som er best rustet til å møte fremtiden. Det har derfor vært viktig å ta vare på historien og involvere organisasjonen i arbeidet med den visuelle identiteten, sier Ida Aall Gram, konserndirektør for Eiendom, HR og Kommunikasjon.
Les også: De 10 største i bygg og anlegg
Logoen er forenklet i sin utforming. Selv om selskapet fortsatt heter AF Gruppen, er henvisning til gruppen fjernet fra logoen. Med denne justeringen har vi fått en logo som er mer gjenkjennelig og tidsriktig. Den fungere bedre i digitale flater og kanaler. Det er designere fra Knowit Experience som står bak logojusteringen.
Opphav og kilder: AF Gruppen