Transportmessa 2021: - Staselig!
TRANSPORTMESSA 2021: Fra torsdag 2. til og med lørdag 4. september gikk messa av stabelen ganske som planlagt – og i direkte trivelig vær for en utendørsmesse
En liten uke før messa var det riktignok antydning til dramatikk: I lys av raskt økende smittetall var det tre-fire større utstillere som fredag valgte å trekke seg, og spørsmålet var – vil flere følge på?
Men da regjeringens pressekonferanse om smittesituasjonen og tiltak ikke ga noen endringer i anbefalt adferd, forble det med de tidligere avhopperne.
Boost for øvrige utstillere
Scania, Mercedes og Istrail har likevel såpass stor impact på bransjen at fraværet nok var merkbart både i energi og besøkstall på messen.
Dette ble imidlertid kompensert langt på vei av øket trøkk fra utstillere som dermed så sitt snitt til å booste sin tilstedeværelse – og fra ganske så dedikerte besøkende som nøt anledningen til å ta bransjen i førstehånds skue igjen. Tiden på stand ble brukt grundig.
- Ja, messa ble regelrett staselig, oppsummerer Bjørn Magnussen, som står bak Transportmessa.
- På tross av lavere besøkstall enn uten korona med 4628 registrerte, er tilbakemeldingene entydige om at det aldri har vært så oppriktig interesserte besøkende på standene.
Nytt messekonsept i 2023
Transportmessa 2021 er historie, og Magnussen er allerede langt på vei inn i planlegging av 2023 – og som blir en kraftig konseptdreining.
For det første navneendring til Gardermoenmessa – eller GARDERMOENmessa – og for det andre nye logo som innbefatter både lastebil og anleggsmaskin.
Det planlegges altså en kombinert transport- og anleggsmesse på to tilknyttede utstillingsområder.
Magnussen er også klart giret på å få til et demoområde for både lastebiler og maskiner – og da først og fremst innrettet mot elever som er eller kan tenke seg denne yrkesretningen.