Vestlandet: Skal bli lettere å snu i tre tuneller
TRAFIKKSIKKERHET: Kravet er at alle tuneller over 4 km skal ha snunisjer. De tre nevnte ligger på hhv. riksvei 5 og 13, og vegvesenet melder om tildels lange nedetider, men håper å være ferdig til jul.
Statens vegvesen skriver i en pressemelding i dag: Ofte er desse plasserte langt inne i tunnelane, noko som gjer dei mindre attraktive å snu i for brøytebilane. Difor vert nisjane i dette prosjektet bygd nærare utgangane.
I gang i Naustdalstunnelen
Jobben starter denne uken, og i den 5970 meter lange tunnelen mellom Førde og Florø skal det sprenges to nye snunisjer - 5-600 meter inn fra hver åpning.
Fjærlandstunnelen er 6397 meter lang mellom kommunene Sogndal og Sunnfjord. En eksisterende nisje i sørenden av tunnelen skal forlenges med 30 meter for plass til nytt teknisk bygg.
Den 1044 meter lange Storehaugtunnelen ligger på riksveg 13 Vikafjellet rett. Her kommer ny nisje rett innenfor kuldeporten, samt nytt teknisk bygg.
– Vi bygger snunisjane fire meter breie med lik sikt i begge retningar. Dermed får vi ei totallengde på nisjane på 110 meter. Nisjane er 40 meter lange og havarilomma er 30 meter, sier prosjektleder Sveinung Hovland i Statens vegvesen, og forklarer:
- Ofte er nisjane plasserte langt inne i tunnelane, noko som gjer dei mindre attraktive å snu i for brøytebilane. Difor vert nisjane i dette prosjektet bygd nærare utgangane.
Delvis lange stenginger
Sprengningsarbeidet skal gjøres på natten.
– Entreprenør treng 2x3 timar lange stengningar får å kunna sprengja og sikra vegen før opning om morgonen. Når vi er ferdige med fyrste nisja så vil det bli litt arbeid på dagtid med kompletteringsarbeid, vassikring asfalt og så vidare.
Sunnmørs-firmaet Aurstad Tunnel AS har fått oppdraget, etter å ha levert det laveste av fire tilbud, med 35,5 millioner kroner. Spriket opp til dyreste tilbud er ganske stort, Magne Hafstad AS leverte tilbud på 52 millioner kroner.
Opphav og kilder: Statens vegvesen pressemelding