23948sdkhjf

Oppdatering: Volvos største hjullaster blir sterkere og raskere

Volvos L350H er oppdatert, raskere sterkere, smartere og mer produktiv.

I 1985 lanserte Volvo modellen L320 og nå oppdateres dagens utgave med nytt hydraulikksystem med økt respons, nye løfte- og tiltsylindre og et arbeidstrykk som er økt med 10 prosent skal gi raskere sykluser.

Under Volvo Days får man mulighet til å titte nærmere på den oppdaterte maskinen og det Volvo-ekspertene forteller om først er at akslene og gearkassa nå er levert av Volvo.

Maskinen har fått lockup fra 1. gear og oppover og fra 3. til 4. Den har tredje generasjons Optishift som kombinerer RBB og Lockup. RBB, eller reverse by breaking, betyr at du kan sette den i revers mens maskinen fortsatt ruller fremover ( i opp til 15 km/t), men skal selvsagt bruke bremsen. Poenget er at man kan skifte tidligere.

Summert opp bedrer dette drivstoffeffektiviteten med opptil 15%, påstår Volvo. Effektiviteten er ytterligere forbedret ved hjelp av et optimalisert utvekslingsforhold i transmisjonen og en ny converter som fører til høyere ytelser og opptil 22% mer trekkraft, avhengig av valgt gir og maskinhastighet.

CoPilot og TMS

L350H har nå også fått CoPilot og TMS (Tire Pressure Monitor) som måler både trykk og temperatur i dekkene og sender inn i CoPilot. 

Maskinen er i tillegg ytterligere forsterket med et nytt og mer robust øvre rammeleddslager, samt oppdaterte rammer for å passe til de nye akslene og transmisjonen. Den har fått limited slip foran og bak som tilvalg.

Hytta

I tillegg til fjernstyrt åpning av førerdør (standardutstyr) er den supplert med elektrisk justerbare og oppvarmede speil, samt ryggekamera og ryggeradar.

Opphav og kilder: Volvo CE

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094