23948sdkhjf

Heftig kamuflert ny Actros, eller?

Spionbilder av ny Actros, angivelig fra testing i varmt vær. Men det er ikke helt enkelt å se hva som er nytt.

TUNGT SMINKET! Det er en stund siden vi har kjørt spionbilder nå, men en ting har vi lært - med litt papp, tape og noen strips kan man kamuflere det mest åpenbare til det ugjenkjennelige.

Dette bildesettet har vi fått av spionbildeverdens veteran, Andreas Mau i Carpix.

Men bortsett fra at bildene er tatt i begynnelsen av forrige uke i en del av verden med varmt vær, Spania vil jeg tro, er det relativt lite info tilgjengelig om hva som er nytt.

Bule i fronten?

For bilen er jo ikke spesielt høy, og ikke spesielt lang – men kanskje har den en ekstra «bule» i fronten for nye muligheter for aerodynamikk og sikkerhet?

Når det er sagt ser det jo også veldig ut som en dieselbil! Radiator og eksosutløp er på plass – og det er ingen synlige tanker for verken hydrogen eller gass.

Kamaraspeilene er jo heller ikke nye, og fortsatt er front og sidespeil på plass.

Nei, min teori er at bakom kamuflasjen er det en klassisk Actros (ikke såpestykkedesignet) med masse små, men smarte og effektive forbedringer på aerodynamikk og kanskje også teknologiske hjelpere.

Hva tror leserne?

Vi minner om at siste New Actros ble lansert i 2011 -spionbilde fra den gang :), dog med en kraftig teknologioppgradering i 2018. Dagens Actros-hytte er altså en ungdom etter gamle regnemetoder, hvor en lastebilhytte er beregnet for 20-30 år i salg.

På den annen side, og sett bort fra nye drivstoff som også forstyrer det stabile gamle utviklingsmønsteret, også lastebiler er i ferd med å gå i retning «software-oppgradering» omtrent hver gang man vrir om tenningen...

Opphav og kilder: Bilder fra Carpix, spekulasjon fra Tungt

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078